0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så det har inget med tsunamin att göra utan mer att han är en"typ"?
Jag undrar vilka man kan tro ska lösa våra problem, jag menar sossarna har ju snart förstört det som borgarna inte hann förstöra när dom hade makten. Och innan dess måste vi ha haft det bra eftersom alla har hunnit förstöra så mycket och att det var bra innan måste väl bero på att det då var "den gammla goda tiden", men det kan väl inte stämma det fanns ju sossar även då som styrde och förstörde.
Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 19:10:38Citat från: tipo874 skrivet 11 september 2006, 14:44:05Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 14:02:36Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan. Är inte detta signifikativt hur det har blivit i Sverige?Om borgarna kommer med ett förslag, vad det månde vara, så stretar facket emot och ojar sig. Om däremot sossarna kommer med ett för facket sämre förslag så är det ja tack, och amen.Jag tror att medlemsfördelningen i de flesta fackförbund följer opinionen i stora drag, vilket borde göra att det är ca hälften var. Varför skall då fackpamparna ensidigt stödja den ena sidan?Jag tycker inte det gäller så mycket att ställa upp för medlemmarna som att ställa upp för Rörelsen.Det skall vara en kall dag i helvetet innan jag röstar på sossarna...Signifikativt för Sverige? Nä, men en självklarhet för alla fackförbund. Åtminstone skulle jag bli fly förbannad om Facket utan strid skulle godta försämringar som rör arbetarnas gemensamma försäkringar. Vare sig man är företagare eller anställd så blir man väl förbannad om försäkringsbolaget vill försämra försäkringsskyddet? Man måste ju kunna se på saker på rätt sätt. Å jag tror vilken företagare som helst skulle bli förbannad, om hans försäkringar kraftigt skulle försämras, för att andra tycker att denne får ut för hög ersättning.mvh humlan....ärthjärnan Bosse Ringholm...
Citat från: tipo874 skrivet 11 september 2006, 14:44:05Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 14:02:36Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan. Är inte detta signifikativt hur det har blivit i Sverige?Om borgarna kommer med ett förslag, vad det månde vara, så stretar facket emot och ojar sig. Om däremot sossarna kommer med ett för facket sämre förslag så är det ja tack, och amen.Jag tror att medlemsfördelningen i de flesta fackförbund följer opinionen i stora drag, vilket borde göra att det är ca hälften var. Varför skall då fackpamparna ensidigt stödja den ena sidan?Jag tycker inte det gäller så mycket att ställa upp för medlemmarna som att ställa upp för Rörelsen.Det skall vara en kall dag i helvetet innan jag röstar på sossarna...Signifikativt för Sverige? Nä, men en självklarhet för alla fackförbund. Åtminstone skulle jag bli fly förbannad om Facket utan strid skulle godta försämringar som rör arbetarnas gemensamma försäkringar. Vare sig man är företagare eller anställd så blir man väl förbannad om försäkringsbolaget vill försämra försäkringsskyddet? Man måste ju kunna se på saker på rätt sätt. Å jag tror vilken företagare som helst skulle bli förbannad, om hans försäkringar kraftigt skulle försämras, för att andra tycker att denne får ut för hög ersättning.mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 14:02:36Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan. Är inte detta signifikativt hur det har blivit i Sverige?Om borgarna kommer med ett förslag, vad det månde vara, så stretar facket emot och ojar sig. Om däremot sossarna kommer med ett för facket sämre förslag så är det ja tack, och amen.Jag tror att medlemsfördelningen i de flesta fackförbund följer opinionen i stora drag, vilket borde göra att det är ca hälften var. Varför skall då fackpamparna ensidigt stödja den ena sidan?Jag tycker inte det gäller så mycket att ställa upp för medlemmarna som att ställa upp för Rörelsen.Det skall vara en kall dag i helvetet innan jag röstar på sossarna...
Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan.
Det var inte bättre förr, men det är mycket sämre nu!
Varför får man inte köpa vin & sprit på internet, från annat eu-land ?Varför får man inte köpa medicin på internet från annat eu-land, om det inte är från apotek och med recept från läkare ?Varför får man inte ladda ner en låt från internet ? Det är ju ok att spela in den från radio.Varför skall man, med fastighetsskatt, jaga bort våra gamla från sina hus, som de så surt förvärvat ? Detta är det värsta, de har byggt landet, betalat massor med skatt och blivit blåsta på pensionspengerna.Varför skall man sitta i Stockholm och bestämma hur många vargflockar som skall springa runt och riva får i Värmland och norröver ?Det finns hur mycket översittarfasoner som helstJag gillar inte dubbelmoralen hos våra beslutsfattare, och jag gillar inte politiker, kommer inte att rösta på någon heller.
Problemet med tsunamin är ju inte bara hanteringen. Utan det otäcka är väl att våra högsta"chefer" i landet ljuger och undanhåller sanningen. Ska det vara demokrati?
Varför får man inte köpa vin & sprit på internet, från annat eu-land ?
Varför får man inte köpa medicin på internet från annat eu-land, om det inte är från apotek och med recept från läkare ?
Varför får man inte ladda ner en låt från internet ? Det är ju ok att spela in den från radio.
Varför skall man, med fastighetsskatt, jaga bort våra gamla från sina hus, som de så surt förvärvat ? Detta är det värsta, de har byggt landet, betalat massor med skatt och blivit blåsta på pensionspengerna.
Varför skall man sitta i Stockholm och bestämma hur många vargflockar som skall springa runt och riva får i Värmland och norröver ?
...Att vräka ur sig att i princip alla på höga poster i den socialdemokratiska regeringen är idioter får , tycker jag, lite av ett löjets skimmer över sig...