0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan.
Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar.
Jag röstar på Sossarna, för att dom borgerliga har tvingat bort mig från dom. Jag tror inte på allianser över huvud taget, sammarbete är en helt annan sak. Därför hoppa jag Vi får behålla lugnet 4 år till. För lugnt lär det knappast bli med en allians...
Rickards argumentationsteknik tycker jag är ganska speciell. Första antyda att man är opolitisk men nyfiken....man vill gärna höra vad andra tycker....sedan presentera en hel del av sina uppfattningar, och konstatera att de passar väl ihop med olika borgerliga partier....men så komma till sist kommer slutsatsen att det ändå blir (s). Och så göra om knepet några gånger i flera inlägg...du kunde platsa som socialdemokratisk valstrateg med uppgiften att värva över tveksamma allians-väljare. Allt är ju möjligt på internet...har vi hittat en dold agenda här?
Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 14:02:36Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan. Är inte detta signifikativt hur det har blivit i Sverige?Om borgarna kommer med ett förslag, vad det månde vara, så stretar facket emot och ojar sig. Om däremot sossarna kommer med ett för facket sämre förslag så är det ja tack, och amen.Jag tror att medlemsfördelningen i de flesta fackförbund följer opinionen i stora drag, vilket borde göra att det är ca hälften var. Varför skall då fackpamparna ensidigt stödja den ena sidan?Jag tycker inte det gäller så mycket att ställa upp för medlemmarna som att ställa upp för Rörelsen.Det skall vara en kall dag i helvetet innan jag röstar på sossarna...
Citat från: tipo874 skrivet 11 september 2006, 14:44:05Citat från: humlan57 skrivet 11 september 2006, 14:02:36Jag tror åxå, precis som Rickard, att alliansen kommer att få ett helvete med att genomföra sina förändringar i försäkringssystemet, då Facket kommer att göra allt för att stoppa det, var så säkra. Å med all rätt, Facket ska med näbbar å klor, ställa upp för sina medlemmar. Vi kan alltså räkna med massiva aktioner från Facket, som kommer att ställa till med stora problem för dom privata storföretagen m.fl.mvh humlan. Är inte detta signifikativt hur det har blivit i Sverige?Om borgarna kommer med ett förslag, vad det månde vara, så stretar facket emot och ojar sig. Om däremot sossarna kommer med ett för facket sämre förslag så är det ja tack, och amen.Jag tror att medlemsfördelningen i de flesta fackförbund följer opinionen i stora drag, vilket borde göra att det är ca hälften var. Varför skall då fackpamparna ensidigt stödja den ena sidan?Jag tycker inte det gäller så mycket att ställa upp för medlemmarna som att ställa upp för Rörelsen.Det skall vara en kall dag i helvetet innan jag röstar på sossarna...Signifikativt för Sverige? Nä, men en självklarhet för alla fackförbund. Åtminstone skulle jag bli fly förbannad om Facket utan strid skulle godta försämringar som rör arbetarnas gemensamma försäkringar. Vare sig man är företagare eller anställd så blir man väl förbannad om försäkringsbolaget vill försämra försäkringsskyddet? Man måste ju kunna se på saker på rätt sätt. Å jag tror vilken företagare som helst skulle bli förbannad, om hans försäkringar kraftigt skulle försämras, för att andra tycker att denne får ut för hög ersättning.mvh humlan.
Ja jag kan inte annat än undra, var verkligen tsunamin sossarnas fel och sen har jag inte riktigt förstått vad det är som Lars Danielsson har gjort. Kan nån förklara för mig tipo874 kanske?
Citat från: svenske kocken skrivet 11 september 2006, 20:07:35Ja jag kan inte annat än undra, var verkligen tsunamin sossarnas fel och sen har jag inte riktigt förstått vad det är som Lars Danielsson har gjort. Kan nån förklara för mig tipo874 kanske?Jag trodde folk skulle begripa att jag menade hanteringen av tsunamin, men det kanske är att begära för mycket i detta forum.Och vad Lars Danielsson har gjort (på morgonen efter tsunamin), det vet han ju inte ens sjäv, i varje fall inte officiellt. Jag har ju mina aningar, vilka sammanfaller med vad vissa rykten senare gör gällande.