0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: puttrik skrivet 10 september 2006, 20:12:16Det finns ett annat test på: http://www.aftonbladet.se/val2006/partikollen/Dock var den förklarande texten under frågorna vänstervriden, men om man bortser från detta så ger detta testet större skillnader.mitt resultat:v 8%s 29%mp 14%kd 64%c 67%fp 89%m 73%Stämmer med det parti jag tänker rösta på ThumbsupTråkigt att höra.. Tyvärr så stämmer nog ditt resultat in på de flesta. Jag tycker att vem man än pratar med så har de svalt borgarnas budskap med hull och hår...
Det finns ett annat test på: http://www.aftonbladet.se/val2006/partikollen/Dock var den förklarande texten under frågorna vänstervriden, men om man bortser från detta så ger detta testet större skillnader.mitt resultat:v 8%s 29%mp 14%kd 64%c 67%fp 89%m 73%Stämmer med det parti jag tänker rösta på Thumbsup
S+FP är något som jag skulle tycka vara intresant
Det beror nog på att jag vill se en lagstiftning som succesivt sänker den lagstadgade arbetstiden, inte mycket, men någon minut varje arbetsdag under några år blir till sist en timme/arbetsdag. Jag ser inget fel i det.Jag tycker dock att den sänkta arbetstiden skall växlas mot lägre löneökningar.
Själv blir jag lite tveksam till GP:s inställning att dela ut mer bidrag till alla som inte jobbar. Det är ju enkelt att räkna ut att de som får betala är de som jobbar...
Sen tycker jag det är klen tröst för de som får sluta sina jobb på Utansjöbruk (på grund av höga energipriser) att om några år så kanske några av er kan få jobb inom miljöteknik som kanske Sverige blir stort inom om några år...
Jag tror många känner till någon som utnyttjar systemet och sett till att bli förtidspensionär för att slippa gå upp på morgonen till ett kneg. Visst är det synd om de som faktiskt slitit ut sig i förtid men det är alltför enkelt idag att lura systemet och inte blir det mindre lockande om det är svårt att få jobb, många fuskare rättfärdigar sig med att det ändå inte finns jobb att få...
Citat från: Rickard skrivet 11 september 2006, 00:01:38Det beror nog på att jag vill se en lagstiftning som succesivt sänker den lagstadgade arbetstiden, inte mycket, men någon minut varje arbetsdag under några år blir till sist en timme/arbetsdag. Jag ser inget fel i det.Jag tycker dock att den sänkta arbetstiden skall växlas mot lägre löneökningar.Jag skrev att det var ett ganska dåligt förslag pga att jag tycker det kan fungera som det gör idag, genom kollektivavtalen.Eller funkar inte det på andra avtalsområden? (jag hör till industri/metall)
Jag har fortfarande inte sett några klara bevis eller fakta som borgar för att kartellens förslag på något menligt sätt skall kunna skapa fler arbetstillfällen, i alla fall inte om man bortser från rena låglönejobb inom tjänstesektorn som inte genererar något positivt alls för handelsbalansen.
På just denna punkt håller jag helt och hållet med sossarna, vi i sverige skall inte slåss på låglönemarknaden, vi skall satsa på forskning, utveckling och ny teknik - helst miljövänligt.
De flesta känner någon som fuskat till sig ersättning säger du, tja, jag vet inte, så är det kanske, men jag skulle i alla fall inte vilja byta med dem.