0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske är spänningsrelaterat, har du några andra laster som slår av/på i samma veva, typ nå elelement eller liknande. Står ingen info på nibes sida heller mer än inverterlarm typ II. Bryt strömmen och vänta en stund, återkommer det varje gång ?vad har du för serienummer på din pump, typ 6 första
066015, 066060, 066061, 066063 börjar ditt serienr på någon av dessa, så kan du läsa ut felkoden i själva invertern, den har en liten display, då får man en bättre fingervisning om vad felet kan vara
den skall sitta upp under vita locket högst upp, och den har väl en lucka, eller bara öppen display invertern, minns ej är så länge sen, men vet att yaskawa inv har egna koder. har för mig invertern är brun/beige
Jag har en F750 från 2011 med exakt samma problem. Jag hade de högsta frekvenserna deaktiverade sedan installation (gjort av installatören av okänd anledning), men när displaymodulen byttes för några månader sen så nollställdes alla inställningar och statistik.Jag har noterat att larmet varar i ca 30 sek med resultatet att kompressorn går ner till 0,5 Hz. Kompressorinfo 3.2 visar status och en timer som räknar ner från 15 min (se bild). När denna tid gått drar pumpen igång igen. Noterade också för ett tag sen att trycket var nere på noll och att det var vatten under pumpen. Fyllde på men samma sak hände igen efter nån vecka. Uppfattar som att det kommer från spillhinken. Vet inte om de två problemen hänger ihop. Är detta något du sett på din pump @Viktor1o1oqoq?Går ju som sagt att spärra frekvenser men frågan är om något är defekt och som bör bytas ut? Jag har försäkring så är något trasigt vill jag gärna åtgärda.