Rdx och 2 gäster tittar på detta ämne.
Upptäckte att köldbärarpumpen förbrukar runt 270 W.
FRÅGOR Vad normalvärdet för kapacitansen ?
Funderade på det där med hur du får automatik i cirkulationen bara när det behövs. quote]Nej har ingen automatik fast det vore onekligen en bra idé. Nu eldar jag med ved och kbp är avstängd (För tillfället -10 gr.) Men i morgon e.m. blir det kallare ( - 16 enl.SMHI) och då sätter jag på köldbärarpumpen i menyn 5-11Ett on/off relä kopplad till en tempgivare som startar köldbärarpumpen vid temp under - 15 gr borde väl logger 3030 PRO kunna styra på samma sätt som den styr min solfångare?Ang köldbärarpumpen effekt borde väl finnas uppgift på nån stans men i manualen kan jag inte hitta något !
Svar t Börje CiteraFunderade på det där med hur du får automatik i cirkulationen bara när det behövs. quote]Nej har ingen automatik fast det vore onekligen en bra idé. Nu eldar jag med ved och kbp är avstängd (För tillfället -10 gr.) Men i morgon e.m. blir det kallare ( - 16 enl.SMHI) och då sätter jag på köldbärarpumpen i menyn 5-11Ett on/off relä kopplad till en tempgivare som startar köldbärarpumpen vid temp under - 15 gr borde väl logger 3030 PRO kunna styra på samma sätt som den styr min solfångare?Ang köldbärarpumpen effekt borde väl finnas uppgift på nån stans men i manualen kan jag inte hitta något ! Jag vet inte, men jag kan möjligen tänka mej att styra ett växlande relä kan vara ett sätt. ☺️Men det är ju det här med vad man får göra själv också!Köldbärarpumpens effekt brukar väl stå på pumpen annars googla beteckningen så hittar du nog det lätt.Säkert 200W eller mer.