0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Det finns också en bild tidigare där det inte är någon skillnad på temperaturen fram- resp returledning. Enligt tidigare bilder så står båda på 20,3 grader, dvs det är ingen cirkulation, är det ens 1%? Samtidigt går kompressorn på 21 Hz och du har en stor skuld i gradminuter, det är väl därför eltillskottet hoppar igång så fort det får chansen
Om man anlägger perspektivet att du vill få varmvattnet att funka: Det är väl rätt stor risk att du har nåt problem relaterat till kylkretsen. Jag vet inte om du har tänkt meka med den själv, men i annat fall lär du väl inte komma undan att hitta och ta dit nån som är duktig på kylkretsar i Nibe-maskiner, innan det uppstår några dyra följdfel. Det du kan göra själv är möjligen att ta en bra termometer, kolla i installationsmanualen och försöka kolla att givarna funkar och visar rätt, och att cirkulationspumparna verkar funka mekaniskt.
Fast nu ser ju jag varför den dummar sig på detta sätt, halvblind som jag är.Den får inget värde på BT3 och kan då inte styra farten på cirkpumpen.Fast på en senare bild har den värde på BT3 så det är antagligen nått glapp?De 2 översta raderna som visar -- styr farten på cirkpumpen.