0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Kanske du har tips på oberoende media jag tycker det är svårt hitta media som inte vill vinkla nyheterna efter deras åsikt.
Jimmy var på tv förra veckan tror jag det var och förklarade runt tonårsutvisningarna Mattias Karlsson gjorde en kortare förklaring på Skavlan i går tror jag det så nog har man haft flera möjligheter att förklara hur det fungerar. Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker har dom bott här en i 18-21 år vi har kostat på dom skolor i hela livet sen när dom ska börja betala tillbaka blir dom utvisade det känns som riktigt dålig ide tycker det borde finnas nån bättre lösning att rensa bort dom som vi inte vill ha i landet. Vilka medie kanaler menar du säger som det är tycker nog de flesta är vinklade åt nått av hållen ?
Att du kallar det mesta av kritiken mot Trump för kommunist propaganda är ju en förklaring som räcker för mig hur du kan se artikeln som kommunist propaganda men det är ju lika illa som medias vänster vridning varför inte ta in fakta och bilda en riktig uppfattning allt är inte svart eller vit.
I ett samtal med CNN säger president Donald Trump att han tycker det går väldigt bra och att USA ”spöar skiten ur dem”.”Vi har inte ens börjat slå till hårt än, den stora vågen har inte ens kommit. Den stora smällen kommer snart”, skriver CNN.Undrar om Trump egentligen vet vad han pysslar med och konsekvenserna som kommer med det? Tycker det ser ut som det brukar, vi plockar bort dom obekväma så får vi se vad som händer.... Jag säger inte att det är fel att få bort dom där men kanske sättet att göra det på... Corona 2.0, energipriser drar iväg, matpriser lär ju följa efter, transporter stannar av, än mer upprustning nu med bla kärnvapen osv osv,, dålig spiral vi hamnat i.
Har inte påstått att något är svart eller vitt när det gäller vare sig Trump eller media, Trump gör förstås en räcka idiotiska uttalanden, och säkert en del dumma beslut, men han är demokratiskt vald och mycket av det som gjorts kommer visa sig vara bra för USA:s befolkning, det är vad jag tror och än har ingen kunnat övertyga mig om annat även om jag förstås är öppen för saklig kritik mot Trump.När de som skriver i mainstream media bara letar efter skäl att idiotförklara Trump så stänger jag av, det kanske kan finnas en uns av vettigt innehåll i en artikel som den du länkade till, men själva meningen med artikeln var förstås bara att förlöjliga Trump.Och så uppträder Svensk media precis hela tiden, eller har du sett någon sammanställning av alla bra saker Trump gjort i Svensk media? Som t.ex. att han:Stoppat illegal invandringStoppar knarksmugglingStoppat människohandelStoppar våldtäkterStoppat utpressningLetar upp och utvisar illegala kriminellaLetar upp och utvisar illegala invandrare (även de som inte är kriminella)Inför tullar som gör att Amerikansk industri (delar av i alla fall) kan gå en ljus framtid till mötes, tänker då inte minst på Ai, robotar och processorer.Ställt krav på andra medlemmar i Nato att ta större ansvar för sitt eget försvar, det kommer dessutom att gynna USA:S försvarsindustri över tid.Han har tagit bort skatten på dricks och övertid (tror jag), och sänkt skatten rent generellt.Han har och försöker att påtagligt minska läkemedelskostnaderna för USA:s befolkning.Han har tillsatt folk i ledningen för t.ex. livsmedelsrekommendationer som kommet med mer verklighetsförankrade rekommendationer rörande vad befolkningen bör äta, i stora drag så mycket "riktig mat" som möjligt, och så lite processad mat som möjligt.Man tittar på att förbjuda bekämpningsmedel och tillsatser som länge varit förbjudna i stora delar av övriga västvärlden, för att skydda sin befolkning mot olika typer av skadliga ämnen i maten.Han har infört ett meritokratiskt synsätt, alltså att den mest meriterade ska få offentliga jobb, inte olika minoriteter som gråter sig till högt uppsatta positioner utan att ha de meriter som krävs.Han har gjort klart att det finns två kön, och man har prioriterat ned alla specialregler för transpersoner utan att för den sakens skull på något sätt gjort det olagligt att tro att man tillhör ett kön som man inte fötts till.Män ska tävla mot män, och kvinnor mot kvinnor t.ex.Helt plötslig får de mer sökanden till försvaret än på mycket länge, när allt tjafs om trans och minoriteter har skalats bort och de mest meriterade når de positioner de förtjänar.Han har fängslat en knarkkung i Venezuela, och även om det är råder demokrati i Venezuela så är det i alla fall bättre för alla civiliserade i världen att USA har ett finger med i styret av den bananrepubliken än det var innan.Möjligen kan han även få till demokrati på Kuba om kommunisterna tvingas bort för att landet rasar samman.Han tar tag i frågan Iran som har gäckat den civiliserade världen i årtionden, vad som kommer ut ur det är förstås omöjligt att säga, men ingen kan påstå att Irans styre inte har utgjort ett hot mot den civiliserade delen av världen som vi känner den, och med kärnvapen hade de förstås utgjort ett än större hot.Vad som kommer ut av detta kommer förstås att avgöra om han blir ett helgon eller en världsförgörare, det är ännu för tidigt att säga, men jag har i alla fall aldrig varit mer hoppfull rörande läget i arabvärlden är vad jag är nu.Visst, han låter som en lallande idiot i många av sina uttalanden, men jag har en känsla av att många i USA tycker att det som sker är primärt positivt, även om media även i USA är till 95% vänsterlutande och indoktrinerar befolkningen även där.Fake news har verkligen fått ett ansikte i USA.Kan tillägga att inte bara låter Svenska media bli att ta upp de positiva saker som Trump gjort och gör, man vinklar det så att de som tittar ska tycka att det är hemskt vilka beslut som fattas.Det är synd om illegala invandrare.Det är hemskt att de jagar rätt på illegala invandrare.Det är hemskt att de utvisar illegala invandrare.Det är hemskt att ICE försöker leta rätt på dömda kriminella som vistas utan tillstånd i landet.Det är mot folkrätten att gripa en korrupt knarkkung som samarbetar med Iran, Ryssland och Kina för att förstöra USA.Det är ett krigsbrott att försvara sig mot terroristerna inom Hamas, eller Iran.Han sänker skatterna trots att USA har ett stort underskott i statsfinanserna, men man glömmer att han ser till att spara stort i statsapparaten och har infört tullar som ska bidra, dessutom kommer investeringarna i industrin troligen öka, och med ökad tillväxt så frigörs också kapital till välfärd och andra statliga ansvarsområden. Visst, även jag kan vara orolig över statens finanser i USA, men det är ju liksom deras ansvar, inte Svensk medias.Precis allt ska framställas som oansvarigt och vårdslöst, med potentiellt katastrofal utgång, trots att i princip inget ännu visat sig vara det.
Jo public service är rätt nattsvarta, som jag säger - när man väl insett det går det inte göra ogjort och man blir mest bara irriterad av att se på spektaklet.Men visst finns det bra grejer på public service också, sporten t.ex. och att man slipper reklam.I övrigt vet jag inte om det är så mycket jag direkt uppskattar, skulle vara ekonomibyrån då möjligen.Nyheterna kallar jag för arabnytt, mycket mer är det inte.Landet runt kan vara lite småkul ibland, och rätt opolitiskt.Janne Josefsson kunde också vara lite kritisk mot etablissemanget, men han var inte heller populär inom public service.Han har dock slutat, och jag förstår honom, måste vara jobbigt att vara kritisk mot det samhälle vänstern och mainstream media skapat och få dem alla emot sig.Så riktigt nattsvart är det inte, men jag skulle ju inte lägga ett öre av egna pengar på melodifestivalen om jag fick välja.Och nyheterna är rätt vinklade, tyvärr, samma med i princip alla debattprogram och andra studioprogram med gäster, de är utplockade för att passa agendan.Någon sammanställning av allt dåligt Trump gjort behövs inte, det är ju allt de rapporterar om, den listan skulle bli oändligt lång och rör ju i princip bara hans person, hans sätt att vara och uttala sig, det pratas inte mycket om den politik de driver.Folk ska hållas i ovisshet om vad de vill och eftersträvar.I början av tiden med SVT 1 och SVT 2 ansågs väl en av kanalerna vara mer vänster och en mer höger, det kunde möjligen vara en väg framåt om public service ska kunna återfå förtroendet från högerlutande medborgare.Det borde inte vara så svårt att ordna.Timbro skulle kunna ordna med bra programledare och intressanta ämnen att debattera.