0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är den inställd för golvvärme? du har bara 3 i delta t på värmesystemet. Du ändrar det under servicemenyn
Ings fler tänkbara anledningar? Jag behöver labba med något mer. Kan cirkulationspumpen gå för fort även om den går 1%? Tänker på att returtempen endast ligger 3 grader från framledningstempen. Vanliga element.
Går CP på 1% med det låga deltat låter det som element är ostrypta, är det samma delta på element? Isf får du nog strypa dom till kanske 8 grader så flödet kommer ner och framledning borde öka.
Det verkar fungera!Jag har en handventil på framledningen i källarn direkt efter värmepumpen. Jag ställde den halvt öppen, så nu har framledningen gått upp i 39, och returen 31.5.Jag skadar inte cirkulationspumpen genom att strypa här väl?Eller måste man strypa varje element?
Du måste ställa in varje element för sig, men du kan ju för all del prova en liten stund som det är om det blir bättre. Antar att du har cirkpump i auto?
Ja cirkpumpen står i auto. Tror jag kör nån dag såhär och ser så allt fungerar. Men de verkar nog som det.Tack för hjälpen.
Du fick expansionskärlet bytt för det var sprucket. Det skall ju inte påverka något. Men som jag skrivit tidigare, var försiktig med att byta mjukvarar, ifall allt fungerar. Mitt förslag är att gå tillbaks till samma mjukvara som när allt fungerade. Jag är ingen expert på att backa mjukvara, men det lär finnas en enkel procedur för återställning. Det finns många här på forumet som kan beskriva hur du gör. Ven vet, kanske det t.o.m. går att trycka i felmjukvara.