0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ok, tror att jag förstår det bättre nu. Jag hade kunnat sänka temperaturen några grader till, så skulle det troligtvis fungera rätt bra. Till vintern är det väl rätt bra om den kan köra kontinuerligt värme/vv/värme istället för att den ska slå av när den kör vv och sen vänta på nästa kompressorstart. Men det som stör mig är att den inte klarade legionellakörningen, får prova det igen vid tillfälle.Kan växelventilen hamna i "fel läge" om man sätter pumpen i standby vid fel tillfälle?När jag luftade tog jag ut kanske 2dl, det var lite skum i vattnet, borde jag prova lufta mer?
Hög kond in får du när returtempen bt3 når 58 grader. Det får du av att cirkpumpens hastighet är för hög, eller avväxlingen av värmen till tanken inte sker som den skall (igensatt slinga)Hög kond ut får man när bt12 når 65 grader.
Vet ej om du kan få 65 utan ep, kanskeBt12 sitter direkt efter värmeväxlaren före elpatron, bt2 sitter efter elpatron. Stryper du flödet, så blir bt12 högre, och bt3 lägre
Har den uppdaterad programvara? Min F1245-12 larmade för detta vid periodiska höjningen efter en uppdatering för många år sedan. Fixades med nästa uppdatering.
Den är från 2016, tvivlar på att den uppgraderats sen dess.............. Ser att gradminutrarna håller sig på 0 när den gör vv och sedan stiger lite när den stannat, är det normalt?
Min F1255-12 från 2017 har gått med den levererade versionen tills nu i augusti,jag får också ibland hög kondensor in / ut.Eftersom Nibe uplink upphörde, måste jag ju uppdatera till senaste versionen för att kunna ha myUplink iställe. Det är samma sak efter uppdateringen, ibland går den legionella körningen felfritt och ibland blir det hög kondensor in / ut, det blev ingen skillnad med uppdateringen.Gradminuterna ändras inte vid VV körningen.
varför sätter inte Nibe Invertern på returledningen, den är ju ca 10° lägre än BT12/BT2 när VPń får jobba hårt, när det är kallt ?? Dessutom är det mera plats på högra sidan i F1255 än nuvarande placering bakom cirkulationspumparna.
Jag har VV på ekonomi, den kommer upp till > 57° C, 57,9° ibland, den nöjer sig med det. Den har inte heller gått högre, när det inte blivit hög kondensor in / ut och då går den utan att stanna över till värme, om det finns värmebehov för huset.