0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
5. Gör rent konpressen. Konan skall vara fri från all slags smuts. Olja in konan. Ev. om man vill smörja in rörets mynning> Paxmax Vad händer om man inte oljar in konan? Risk för pyspunka?Reagerade när jag såg hur installatören drog åt mutterna utan inoljning. Konan gav ifrån sig ett illavarslande skärande skrik...neej...Själv har jag aldrig monterat en pump men jag känner igen oljudet i samband med andra röråtdragningar ...Brukar kunna bli läckage efter den typen av oljudSkall konan oljas in eller bör den?Vad säger installationshandboken om det nu finns någon?Mvh
http://www.varmepumpsforum.com/faq/index.php?sid=516&lang=sv&action=artikel&cat=2&id=32&artlang=sv
...En sak som jag tycker skulle påpekas i hans beskrivning av att använda Biltemas sats är att man inte ska använda den svarta "stansen", som ger dubbelkona...
...Biltemas sats innehåller mycket bekvämt alla viktiga detaljer som behövs: kapen, rörhållaren, konpressaren + lite till som jag inte bryr mig om....
En sak som jag tycker skulle påpekas i hans beskrivning av att använda Biltemas sats är att man inte ska använda den svarta "stansen", som ger dubbelkona. Här ska man använda konverktyget enbart för att få enkelkona.
Och det säger ni nu när min pump sitter på väggen
Biltemas sats innehåller mycket bekvämt alla dyra detaljer som behövs -kapen, rörhållaren konpressaren.
Biltemas sats innehåller mycket bekvämt alla dyra detaljer som behövs -kapen, rörhållaren konpressaren. Observera att rören endast ska enkelkonas och att passbiten för dubbelkoning i Biltemas sats alltså inte ska användas
9. Fila bort utstickande märken som rörhållaren gjorde.
9. Fila bort utstickande märken som rörhållaren gjorde i tidigare övning med fil eller smärgelduk.