0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Första kalla natten, -3 grader och rejält med frost på rutorna.Satte i kupevärmarna på 800 W klockan 06.00, och åkte till jobbet 06.59, det syntes knappt ens på frosten att det börjat tina, var en liten fläck på framrutan där kupevärmaren blåst (i gamla bilen, med kupevärmaren på framsätet riktad mot framrutan).Behövde inte skrapa men fick spola ur en halv liter spolarvätska för att lösa upp frosten på framrutan, körde med sidorutorna nere de 500 metrarna till jobbet.Hur det hade varit med kupevärmaren blåsande mot bakre delen av kupen vill jag inte ens tänka på.Det var en test, nu blir det 1700 W hädanefter.Och blåsten riktad mot framrutan, som det ska vara.
Om det funkar så där dåligt med värmaren mellan stolarna kanske du skulle prova med den lösning som nästan alla kör med och som fungerar bra
Knappast kommer inte ihåg när jag sist använde elrutan vad ska man ha sånt till när man har kupevärmare och carport
Min VW passat har elvärmd framruta utan trådar och det funkar enormt bra!Tankade igår hela 19 liter för 243 mil, sedan har det gått åt 430kWh också så totalt ca 3.- per mil.Testade att snabbladda häromdagen också, fick 35kW med kallt batteri så ca 25 minuter för 10 elmil.Inte dåligt för en laddhybrid.