0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
OK, fattar, då blir det såhärFör att köra det här så kallade "flowet" krävs bara en enkel dator, t.o.m Windows går bra, om man installerar Node-RED. För att få in sensorvärdena, tja det finns olika metoder, med en RPi kan man använda GPIO ingångar. Ett alternativ som är tilltalande är att istället använda ESP32 moduler + temp sensorer och föra över temperaturvärdena trådlöst via wifi och MQTT till Node-RED som du då kan ha körandes på någon "vanlig" dator. Återstår då att styra fläkten med en on/off puck av nått slagPS1: Det nämndes väl också att man skulle kunna hämta både utetemperatur och avlufttemperatur via nått api men jag fick uppfattningen att det var för långsamt, eller? Om inte så kunde det vara ett alternativ men då blir man ju beroende av en stabil och "alltid" fungerande internetförbindelse. Men det kanske skulle duga, kanske behöver testas mer innan man kan avgöra om den lösningen skulle dugaPS2: Jag kom på att jag faktiskt också skulle ha möjlighet att "spetsa", även om det nu inte behövs i mitt fall, jag har ett torkskåp som är anslutet via dragavlastning och om jag startar det...så blir frånluften rejält höjd har jag sett. Så dom som har 750 och torkskåp, skulle det kunna duga eller blir det inte tillräckligt?
Du har fortfarande "dubbellogik" på <-3°C och >-3°C ?Ska väl vara fläktdrift vid >-3°C och ==-3°C
Ska väl vara fläktdrift vid >-3°C och ==-3°C
Ska vara fläktdrift vid <-3°C och ==-3°C eller om man så vill, <=-3°C:)
Inte riktigt med dig här, vad är det du vill erhålla. Är det en brytning eller tillslag. En trappautomat blir som lyset i ett trapphus, tryck på knappen och det lyser inställd tid. Och den du länkade till kan inte användas, då det är en tyristormodell, som har en spänning ut till knapparna för att dom ska lysa. Du ska ha en med potensialfria växlande kontakter.
det hade varit kul att få en 750 model utan stavar, för att laborera med, undra hur effektiv den hade varit med hetgasavfrostning =)
Men nu efter F750-modden, inser jag att min F750 är hack-i-häl både F730 och S735!
Då kanske vi äntligen kan hålla med om, som jag sagt länge, att den är felaktigt konstruerad när den lämnade fabrik. Hade egenvärmen använts förståndigt vid avfrostningen så, ja, då hade det nog funkat från början. Det är ju en del komponenter som blir rätt heta under drift och hade den värmen letts in rätt väg så hade det, kanske inte "hetgas", men väl uppvärmd. luft som hjälpt till. Ungefär som din superlösning nu bevisat!! Väldigt imponerande och förmodar, uppmmumtrande för dom soom sitter med samma pump och liknande problemFinns en marknad för en sådan här add-on!!!