0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Skållhet KB -pump den orkar inte börja snurra, kan du hjälpa igång med att lossa på den blanka skruven i ändan på den och med en mejsel hjälpa till. Går det, så är det troligtvis kondensatorn som gett upp, den sitter under locket på pumpen, går att byta lätt, läs av vd som står på den, köp en ny. Kostar ca 100 kr, värt ett försök, En ny pump om en röris/tekniker kommer kostar kanske 4000 kr och det finns på billiga varuhusen som duger gott för ca 1500 kr. Se bara på dom sista siffrorna vad det står, 180 eller 130 som är byggmåttet i längd på den
Finns inget flöde, pumpen nästan död, har du kollat om pumpen snurrar, som jag skrev tidigare.
Omstart igen klockan 2318 pumpen vill göra VV.. fastnar kring 41c (55). Synglaset vid torkfiltret bubblar = Inge bra.. Temp på utgående brine ökar från - till +Edit 2333 pumpen la precis av LP. Nu blir det TS och sova. Frugan tycker att vi ska köpa en helt ny pump. Se bild
Din cirkulation på brinesidan står still.Bubblar det i synglaset i början vid uppstart för att sedan bli klar i glaset så är det helt normalt. I min pump bubblar det också 15 min efter att pumpen har stängts av. Så har jag haft i 15 år.