0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lutar det då åt trasig kontaktor eller trasigt motorskydd. Eller inget av detta. Tänker att om det är motorskyddet så borde det väl finnas ström fram till motorskyddet? Eller motorskyddet stänger av strömmen inne i kontaktorn? Har för mig att det var en grå sladd som går ut från motorskyddet och tillbaka på ingångssidan på kontaktorn.
Håller med om att det pekar åt söndrig högtryckspressostat.Har du 230V på X13:1 men inte X13:2? -> Pressostat öppen kretsHar du inget på x13:1 -> Kolla säkringen.68 är spolen till kontaktorn som inte drar men ska dra.26 är motorskyddet.33 pressostat.8 är huvudströmbrytaren.2 är en dvärgbrytare.
Så om jag har förstått det rätt så lutar det mesta åt en defekt högtryckspressostat!?Då återstår bara att hitta den. Jag har sett att sladdarna går i kabelstrumpan som går in till kompressorn. Antar att jag måste öppna fronten till kompressorn för att kunna komma åt den. Något man skall tänka på där?