0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
e-C4 Shine exclusive, 26 mån begCa 220 kkrHappy wife, happy life 😅
Jag är lur om att en 10 år gammal elbil kommer vara mer eller mindre värdelös, om den alls fungerar efter 10 år.
Den dagen det finns begagnade elbilar till vettigt pris där man inte behöver oroa sig för teknikens hållbarhet ska jag ställa mig i kö.
Jag skiter nästan i dettaJag och frugan fick denna månaden lite högre räkningar, nästa är det som vanligt igenJämförde med Polstar Leasing som många har, efter drygt 3 år blir det samma pengar, sedan går vi plus om inte den börjat krångla.
Jo, det är ju det jag menar, man ska nästan skita i om det går sälja en 10 år gammal elbil, om man ska köpa en 3-4 år gammal för rimliga pengar.Det blir allt mer slit och släng över bilarna med den utveckling som vi nu ser.Tunga batterier kräver avancerade lätta aluminiumkonstruktioner som gjuts i ett stycke och som inte går eller får repareras för att det äventyrar säkerheten som exempel.Jag håller med Purjo, när det finns begagnade bilar som passar vårt behov för rimliga pengar på begagnatmarknaden så kommer jag slå till.Jag lär nog aldrig mer köpa en ny bil.Möjligen i så fall i Spanien, för där är det otroligt krångligt att reparera och besiktiga, byta bil, ställa av och på, och så vidare.Där skulle jag kunna tänka mig köpa en ny billig bil, som t.ex. en sjusitsig Datcha.
Och nog är vi olika, den bil med optimala utrustningen var min g:a folkvagn 1200 -64enda som jag saknade var en radio. Jag avskyr alla knappar och rattar, analoga som digitala som finns på alla våra nyare bilar.