0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
De hade väl helt enkelt inte hört dig påstå denna myten. Hade aldrig hört att det skulle finnas en sådan myt. Elbilar är i samma viktklass som SUVar och det finns inget speciellt att tänka på inför däcknköpet. Bara det vanliga, rätt rullomkrets, passa fälgen och last och hastighetsindex.Ingen raketforskning precis.
Finns en grundläggande egenskap som verkligen saknas i EU-märkningen =slitstyrka/livslängdFinns buller, grepp, rull motstånd, storlek, typ, datum och ev ngt merKanske hastighet o last på något vis även ger slitstyrka?? Hårdare gummi mix håller väl bättre men bullrar mer?
Vill passa på en gång till och säga att min riktiga pensionsförsäkring, om firman skulle gå i putten, vore att ta fram en serie sommardäck med 10-12 mm mönsterdjup.Sen skulle varken jag eller min familj behöva arbeta mer så länge släktträdet finns kvar.
Missade totalt regummering, otroligt att leken med nya större hjul dimensioner och utan krav på regummering för att föda den så starka materialismen hos som de tror själva välbeställda får fortgå obehindrat inom EU. En total flop i miljötänkande. Vilket skådespel.
Rickard:kolla in MG4 och räkna på om en så med lilla batteri på 51 kWh skulle uppfylla dina behov? Finns med 64 och 77 också. Åker man mest omkring hemma räcker det att ladda hemma och de få gånger man är utsocknes får man ha lite tålamod. Finns från 329khttps://www.blocket.se/annons/goteborg/mg_4_sr_51_kwh_kampanj_2995_kr_man_privatleasing_begran/109201233
Jag har bara dåliga erfarenheter av regummerade däck, inte värt besparingen man gör vid köpet helt enkelt, lite som med "Kinadäck".Däremot kan det ju vara miljövänligt, och gå göra bättre än vad man gjort hittills.(Sämre gummi, obalans, dubbar som lossnar)
fortsätter trenden med allt fler elbilar, eller stannar det av?