0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Någon som vet om de har sprinklers på biltransportfartygen?Kan inte tänka mig annat, men det vore ju bra att veta.Finns ju knappt en industri eller ett företag i Sverige som inte avkrävs sprinkler numera för att få en försäkring som inte kostar skjortan, så det vore mycket märkligt om det inte vore ett krav på fartyg med den typen av värdefulla laster.Som dessutom historiskt varit enkla att släcka med vanligt vatten.
Jo, och på senare år har klimatalarmismen först gjort dieselbilar till miljöbilar med bonus, och sedan straffat alla som köpt dem med högre bränslepriser och malus-beskattning, nu har elbilarna premierats under en tid, men nu är bidragen borta, och försäljningen avtar.Det är otroligt svårt att veta vad som kommer att driva våra bilar framöver, men rent spontant kan jag tycka att alla olika biltyper borde få konkurrera på lika villkor, de som är bäst kommer då att ta över, och det är ju troligen elbilarna, låt vara med annan batteriteknik och längre räckvidd.Fördelarna med eldrift är så många att det vore konstigt om de inte skulle vinna dragkampen om köparna när priserna kommer ned och batterierna är bättre på alla sätt och vis.Det här med att "elbilarna får skulden" och att det senare "faktagranskas" och att dessa påståenden påstås vara falska är mycket vanligt, men inte heller faktagranskarna presenterar som regel några handfasta bevis.Bara att "det är inte sant", det är verkligen på sandlådenivå.Det är någon form av tävling i miss-information som pågår mellan de som är klimatalarmister och realister eller vad man nu ska kalla det hela.Det gör i alla fall att jag inte tror på någon i frågor som dessa om det inte finns handfast bevisning.Det jag personligen gör är att göra en egen bedömning om hur stor risk det är att en helt ny bil med nyckeln avstängd skulle fatta eld vs att en helt ny elbil skulle fatta eld.Min bedömning är att risken att en av 498 elbilar skulle fatta eld är större, men jag kan självklart ha fel, och det bryr jag mig faktiskt inte om, ibland får man helt enkelt ha sin uppfattning, även om den inte delas av andra.I vart fall så länge hörsägen står mot hörsägen.Någon som vet om de har sprinklers på biltransportfartygen?Kan inte tänka mig annat, men det vore ju bra att veta.Finns ju knappt en industri eller ett företag i Sverige som inte avkrävs sprinkler numera för att få en försäkring som inte kostar skjortan, så det vore mycket märkligt om det inte vore ett krav på fartyg med den typen av värdefulla laster.Som dessutom historiskt varit enkla att släcka med vanligt vatten.