0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så jag skulle kunna testa med att koppla in den fasen som löser ut. (Den jag nu har helt bortkopplad) till ett av de röda stift på patronen som hittills varit oanvänt?
Skall jag har en manöver spänning också på 400v? På den Siemens som rekommenderas i tråden står det:Manöverspänning: 110–230 V AC/DCPå min nuvarande står det:Styrspänning, mjukstart 110-480 VAC ±15%.
Du skall ha 110-230V AC/DC. Din nuvarande har 24 110V AC/DC och 110 -480C AC där det senare används. Den faktiska spänningen är 230V AC
Ska och ska , är det 400 V så tas det ut direkt på inkommande till mjukisen och då är det lättare, klart det går även att dra fram en nolla och ta från en fasen och aktivera mjukisen, det går lika bra det.
Vanligtvis har 1110 en kontaktor som startar kompressorn. Den kontaktorn har 230 V manöverspänning. Kontaktorn kan direkt ersättas med mjukstart vilket de har gjort i detta fall, och får således 230V AC som manöverspänning.
Blir nog lite problem då , det ska vara ett motorskydd med och det brukar till 99 % vara kopplat direkt på kontaktorn. så att byta kontaktorn rakt av mot en mjukis är nog inget bra, den funktionen finns inte vad jag vet i andra fabrikat och modeller av VP. och för att MSK ska skydda kompressorn så måste det sitta efter kontaktor och mjukis , dom två sista är riskfria i att bråka.