0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är lite nyfiken på regleringen på aqua-invertern, kan man ställa in kurvor efter utomhustemp tex?.Jag skulle vilja ha en utförlig beskrivning på reglerstrategin.Efter dom installationsanvisningar jag sett så går den här pumpen på fast kondensering då det gäller dom större pumparna.Faller inte inverter-regleringen lite grann då?
Hur är det med service och underhåll om man bor i Stockholmstrakten? Maspelösa ligger väl i östergötland?Reservdelar?
Citat från: Erik-NA skrivet 19 mars 2007, 21:24:25Hur är det med service och underhåll om man bor i Stockholmstrakten? Maspelösa ligger väl i östergötland?Reservdelar?Service och underhåll... Om det skulle vara något så är det bara 2timmars resa. ÅF nätet håller på att byggas upp. Sen finns ett service/support nummer inom kort.Reservdelar... Mycket i systemet är standard delar vilket är en stor fördel.Det är inte för inget man får 5år TOTAL garanti och inga försäkringar som belastar din hemförsäkring som du ändå får betala i slutändan.
Citat från: Erik-NA skrivet 19 mars 2007, 21:24:25Hur är det med service och underhåll om man bor i Stockholmstrakten? Maspelösa ligger väl i östergötland?Reservdelar?Rent generellt ligger ju garantiansvaret på den som installerat produkten, det skall du som kund inte behöva bry dig om, men visst, har man ett litet återförsäljarnät kan det innebära väntan och/eller stora kostnader för installatören att åtgärda eventuella problem.Att köpa en produkt som täcks av svenska konsumentköplagar är dock ett bra skydd och rent spontant tycker jag att det är mycket ärligare av tillverkaren/importören att ha en egen garanti istället för att som många andra har, en tilläggsförsäkring som stjälper över kostnader som ofta är rena tillverkningsfel på övriga försäkringstagare.Jag vill inte att mina försäkringspremier skall betala för värmepumpstillverkares tillverkningsfel.
Citat från: Rickard skrivet 20 mars 2007, 07:21:00Citat från: Erik-NA skrivet 19 mars 2007, 21:24:25Hur är det med service och underhåll om man bor i Stockholmstrakten? Maspelösa ligger väl i östergötland?Reservdelar?Rent generellt ligger ju garantiansvaret på den som installerat produkten, det skall du som kund inte behöva bry dig om, men visst, har man ett litet återförsäljarnät kan det innebära väntan och/eller stora kostnader för installatören att åtgärda eventuella problem.Att köpa en produkt som täcks av svenska konsumentköplagar är dock ett bra skydd och rent spontant tycker jag att det är mycket ärligare av tillverkaren/importören att ha en egen garanti istället för att som många andra har, en tilläggsförsäkring som stjälper över kostnader som ofta är rena tillverkningsfel på övriga försäkringstagare.Jag vill inte att mina försäkringspremier skall betala för värmepumpstillverkares tillverkningsfel.Hur gör man om tex en brinepump går sönder efter låt säga 4 år är det ett tillverkningsfel?? troligen inte.....då får man ändå ta det å försäkringen & betala värdeminskning osv....det slipper man annars.....