0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack! Testar genast! Mailade förövrigt Nibe med frågan varför GM bara dippar och VPn inte drar upp flt mer. Fick som svar att de inte tittar på enskilda fall och att jag ska ringa en leverantör....
GM åker i botten och VPn aldrig riktigt kör på för att ta igen det. Skillnaden mellan beräknad FLT och faktisk FLT är väldigt liten, och faktisk sällan positiv. Men när varmvattnet värms så fixar Vpn att dra upp tempen.Varför drar den inte på ordentligt i skillnad på FLT så den kan räkna hem sina -GM?Är detta normalt?
Nej, skulle jag säga. Tycker du skall ta detta med din installatör eftersom den är ny.
Men trots ökad fläkt 63% och flödet 220 m3/h frekvens 80-90Hz så leverar pumpen bara 29/33°C. Lyfter inte framledning mer än min pump på 2kW... Borde bli betydligt högre, tycker jag.Det är något som inte stämmer här.
Håller inte med. GM dyker och pumpen maxar sin frekvens (knappt 80 Hz under dessa förhållanden) detta mönster upprepas många timmar. Vill du nå högre kompressor och längre körtider så öka fläkten och skaka rent filtret. Finns inga genvägar.