0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Han inte på min nu avfrosta när jag kom ut. Men min blir helt vit innan den avfrostar. För på din bild var det inte mycket, för den skulle väl inte avfrosta vid det tillfället. Ska försöka vakta den vid tillfälle och ta bild och kolla tiden. Hinner inte idag men kan försöka imorgon.
Just nu är det +6c utomhus och jag satte mig på en stol för att iaktta värmepumpen en stund. Verkar som att kompressorn går i ca 14-15min och stannar sedan ca 2 minuter för att sedan gå igång igen. Så här håller den på hela tiden vid denna temperatur När radiatorn (inringad) syns så indikeras ”värmepump körs” enligt manualen. Vad betyder detta egentligen? Att kompressorn startar då? Det måste vara så... När radiatorsymbolen inte syns under dessa 2 min så ligger den momentana effekten på ca 60W till värmepumpen eftersom den står i standby-läge. När symbolen är tänd under de 15min den går, så ligger den momentana effekten på 550-700W. Om det är så, så är det väl inte så bra att ha start/stopp en gång var 15:e minut Jag laddar upp fyra bilder nedan.
Nu har jag golvvärme till skillnad från dig men jag har +5 och -1Driftläge kraftfullKontollintervall 10 minMin 25 och max 40 på framledningNormal på tappvarmvatten om jag minns rättMinns dock inte hur det skilde sig åt när jag ändrade skillnaden till kraftfull och tempskillnad Fungerar klockrent med trådlösa givaren så det har inte blivit av att göra några ändringar