0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejHar du uppdaterat programvaran i pumpen. Det kom ett botemedel för onormalt många 45 min avfrostningar under 2017.
Jaha, nu måste det vara något som har gått. Får ringa Nibe. Nu sjunker värmen i huset och kurvan ser konstig ut. Dessutom får jag inverterlarm typ II 446. Har ladrig haft detta innan men har haft det nu i ett par veckor. Kan det vara det som spökar? Kurvorna nedanför har samma inställningar och det skiljer en grad utomhus ,3 grader och nu är det 2 grader. Det blir ingen värme. Innan var det inga problem att få 33 grader på framledning nu får jag 29. Och dessutom avfrostar den lika länge som den går.
Nu har jag inte haft några långa avfrostningar sen sist. Alla nu ligger på 11 minuter och dessutom verkar pumpen gå bra.
Så här ser det ut hos mig med den nya programvaran. Har haft den sen den kom ut. Detta är när det är ca 3 grader varmt och ingen eltillsats och i 3 dygn. Avfrostningarna är ca 10 minuter långa och borde då inte vara längre när det är kallare ute. Möjligtvis så kan det vara så att pumpen går en kortare tid innan nästa avfrostning om det skulle vara mer fukt i luften. Har man långa avfrostningar så måste det vara något fel enligt min uppfattning.
Har du även korta driftstider på kompressorn som jag hade? Har du några felmeddelanden i informationsmeddelanden? För tillfället så har jag bara någon enstaka lång avfrostning.