0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Maskinen stänger inte av sig vid -15 grader även om man kan tolka bruksanvisningen så.Däremot kan man köra kyla ner till -15 grader om nu någon villaägare skulle vilja det!!!!!!!!!
Funderar på att köpa en panasonic-pump nu före vintern, men skall man satsa på beprövade HE eller E, eller vågar man köpa nya AC-robot med tanke på eventuella barnsjukdomar? Hur skulle ni gjort?
HE 9 ger väl omkring samma effekt som en XE12.HE9 kostar 17.000:- mot 9.900:- för XE12.Tveksamt om det högre COP-värdet tjänar in merivesteringen på 6 år.År det någon som vet vad HE9 och XE12 har för COP vid -7C.
Citat från: SkaneErik skrivet 06 november 2006, 22:22:43Funderar på att köpa en panasonic-pump nu före vintern, men skall man satsa på beprövade HE eller E, eller vågar man köpa nya AC-robot med tanke på eventuella barnsjukdomar? Hur skulle ni gjort?Om du kan klara dig utan automatisk filterrengöring så skulle jag valt en he-12 den ger lite mer effekt och har bättre copvärde än en XE12EKE AC Robot samma sak om du väljer mellan he-9 och XE9EKE AC Robot så har he-9:an mer effekt och bättre copvärde.//Krister
Ok ja då är det ju inga problem som du säger med att damsuga filtret var 14e dag om du är van 2st braskaminer.....Personligen anser jag att panasonics he serie är det bästa som panasonic producerat i vp-väg men det är ju min personliga åsikt......Skickar med en länk där du kan kolla lite olika uppgifter på vp och bilda dig en egen uppfattning..... http://vpgr.jetshop.se///Krister
Tyvärr är värdena vid +7 grader //Krister