0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men man kan inte göra som du skrev Rickard att låta elsteg 2 gå in på master pumpen, för då slår den av elsteg 1 (slave-pumpen stannar). Elsteg 1 är på 3kW och används vid 3 och 9kW, så vid 6kW används bara elsteg 2. Ska man "tjuvkoppla" via reläutgången för elpatron måste man begränsa elstegen i master pumpen till att endast 1:an får gå in. Sedan får slave-pumpen hantera det riktiga eltillskottet.
Mmm, nu är det ju inte så enkelt att hitta en annan installatör, Thermia har ju delat upp marknaden mellan de olika ÅF, så det blir lite som ett knivhugg i ryggen om Thermia Luleå skulle ta ett jobb i Piteå...Tror inte det skulle få fortgå så länge innan Thermia centralt satte käppar i hjulet för det.Men i övrigt har du ju helt rätt.Som jag fattar det så förväntas det alltså att Thermia Luleå skall hänvisa mig till Piteå för att "de har tidsbrist" eller nåt annat hittepå.Sen kan de säkert ta nåt enstaka jobb på varandras territorier, men det får ju inte bli vardag om man säger så.Om jag inte vore nöjd med "piteå" (som skall vara bra enligt vad jag hört) och tog kontakt med Luleå och så att jag ville att de skulle lösa min problem så är chansen stor att Luleå skulle ta fram en fungerande lösning, men ändå hänvisa till Piteå för åtgärd.I större städer kanske det inte är lika vattentäta skott.
Jag var och kollade på en ny Toyota i Luleå för ett par veckor sedan, när jag kom tillbaks efter provkörningen så visste säljaren att de räknat på en bil åt mig i Piteå, så han sa att "det behövs ju inte räknas" = de har en uppgörelse om att inte ta kunder av varann.