0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vet att den drar på till 2700rpm vid smörjning ungefär varannan timme. Finns det utrymme för VV så använder den smörjnings cykler till det. Det har hänt att smörjningen triggat stopp men inte ofta. Tycker beteendet är mycket bättre dock inte 100% men klart bättre än tidigare.
ÅF kommer med en sticka och uppdaterar
Då ska man nog inte räkna med allt för tätt mellan uppgraderingarna för då kostar det en del för Thermia varje gång.
Visst är det en bättre lösning än att byta hela styren men fortfarande en riktigt usel lösning om du jämför med hur tex Nibe gör där reggar man sig på hemsidan laddar ner mjukvaran installerar själv kunden nöjd låg kostnad för Nibe. En smidig lösning vore om en vp kopplad mot nätet laddar ner mjukvaran och talar om att det är dags att uppdatera.
Osäker på vilken version jag har och är på resande fot så jag kan inte kolla. Vet att den drar på till 2700rpm vid smörjning ungefär varannan timme. Finns det utrymme för VV så använder den smörjnings cykler till det. Det har hänt att smörjningen triggat stopp men inte ofta. Tycker beteendet är mycket bättre dock inte 100% men klart bättre än tidigare. Mycket bättre. Roligt att vi fått respons. Det är bara ligga på ÅF så ni får ny programvara. Sen får vi hoppas att Thermia och återförsäljare informerar nya kunder att pumpen har det här beteendet och inte mörkar. Såvida inte det kommer ytterligare ny programvara i framtiden. Tycker faktiskt att det känns som en ofärdig produkt kom ut på marknaden.
Mlöf har du hunnit kika något mer på hur den uppför sig efter uppdateringen? Bor också i pite och väljer mellan nibe f1255 3-12kw och inverter M. Lutar mycket åt invertern då jag fick 40m djupare borra för samma pris av den installatören.Men man blir ju lite nojig när man läst igenom denna tråden
Och om offerten med Inverter är lockande för att den har bättre pris/mer borra kan du väl låta samma firma även lämna offert på en on/off pump. Då lär ju offerten bli lite billigare också...