0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Igår hade vi iofs - 25här och på 24timmsr tog bara pumpen 194kw sen plus hushålls el oxå Har kurvlutning på 47 och typ 22 grader i huset. Klart den ska dra mycket men 194kw bara pumpen känns fan överkurs
Kompressorn gick 24timmar Min brinepump är inställd på 10d. Slår den ifrån själv sen?
Vilken del av Sverige bor du? Har du golvvärme eller vattenburna element? Hur många kvadrater är huset? Är huset isolerat? Har du rumsgivare inkopplat. Vore kul att höra vad du har. Jag som är i Västsverige slösar 130 kw på -15. Jämfört med dina -25. Ditt är också mycket men skillnaden är bara 60 kw. Båda borde ligga på lägre. Hur kommer det sig att du har en kurvlutning på 47. Max framledning 55. Är det något knep att få pumpen att arbeta effektivare? Att man lägger en lägre kurva, för att elspetsen inte ska gå igång fast maskinen ger det som krävs, eller dvs rumsgivaren.
Kullabacken menar du att 194kw är normalt om kompressorn går hela tiden?
det är svårt att jämföra mellan olika hus och platser.olika platser har olika DUT.Jimmylingrens VP går 24h/dygn + spets. det är . Orkar inte VP så måste el-spets gå in.Malian din VP går 7-8h/dygn + massa el-spets. det är inte bra
går kompressorn 24h/dygn så är det antar att brinepumpen går över till auto efter 10d. men vet ej.
Läser att allas VP går 24 timmar. Min som att den är timsinställd på 7 timmar. Fattar inget. Undrar om kompressorn blir varm och slår ifrån. Kan det ha med trådlösa rumsgivaren att göra? Blir inte klok på detta
Är det någon som kan tyda dessa loggfiler?