0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
jag förstår inte VP går 1.15h/start. den bör ju inte stanna förens den når bör värdet. och den har 180 min på sig att nå bör värdet innan spets går till. så den bör inte komma till det läget ens.
med VP eller El?
Det var exakt det dom sa på ctc. Något gör att spetsen gick in tidigare än den ska. Man trodde att shunten var felmonterad. Undrar om shuntfördröjning på 240 hjälper? Att den får mer tid att komma upp till börvärdet. Tror dock själv att något är galet med styrkortet
Givet vis med vp'n.
ok och under tiden stänger den igen shunten!?
Sedan tror jag inte att shunten går igen alltid. Ibland känns det som att den är öppen hela tiden. Lite mer än hälften om man tittar på det röda sträcket. Min röda pil står oftast vid "11 tiden" på klockan.
Något måste vara fel. Men varje gång dom kommer så kör dom programvara och säger kolla och återkom. Dom verkar ej ha koll hur man hittar fel (Min uppfattning)
Kul med alla svar. Inte hunnit med att läsa.... Har glott på pumpen i 3 dagar =/ min drar konstant 5.5kwh hela tiden. De slår aldrig ifrån. Nu är de förvisso kallt men den har aldrig stängt =/
Ingen som vet dock varför min patron går in när de shuntar ut bara 47grader.när man läser pannan ska klara typ 55 själv?