0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad menar du?Vad är det du saknar?343L kopmmer in i lager inom ett par veckor.343SL är slut, men ersätts ju av 343LL som är exakt samma mätare, men levereras med både långa och korta täcklock för terminalerna.Om det är PT100 eller PT1000-givare du saknar som kommer de in inom 10 dar förhoppningsvis.
- du behöver sätta upp en display i bredd med elmätaren, men vad som är det stora problemet med det har jag svårt att förstå.
De levereras senast på fredag från tillverkaren, ca 10 dagar senare landar de här.
Nej, jag efterlyste dem i fredags men fick inget svar.Återkommer med mer info när jag har den.
En 343L ansluten till en PC via modbus - tillsammans med ett program som loggar och sparar i olika intervall borde gå lösa.Jag är inte intresserad av/kan utveckla PC-program, men tycker det är lite konstigt att ingen gjort det. Om någon tar fram nåt sånt så kan jag gärna sälja det i webbshoppen mot en liten provision.
Det är inte så att det går att ringa dom eller ligga på om att få ett leveransbesked, oavsett när det nu levereras är ju ett besked bättre att ha än att inte veta någonting alls.Står i begrepp att bygga min nya elcentral där denna skall ingå och någon gång så får jag bestämma mig för att leta andra alternativ om det är så att den här "aldrig" dyker upp. Med "aldrig" menar jag inte aldrig i bokstavlig betydelse nu men om den t.ex. är flera månader bort så är det "aldrig" för mig i just det här sammanhanget och då får jag försöka hitta något annat motsvarande.
Nu har jag fått spårningskoden från fedex, så nu är de på väg, brukar ta ca 1 vecka innan de landar här hos mig.