0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Personligt påhopp, nej jag bara skrev vilken uppfattning jag har om dig, vill du kanske jag skulle ha gjort nån sofistikerad omskrivning.Det jag ville med mitt inlägg om pumpen var att diskutera om det skulle frysa eller ej i burken under men du tyckte tydligen jag var nån sorts idiot som det inte var någon ide att diskutera med.Jag läste lite på hemsidan du skrev om, jag hittade inte något var speciellt, möjligen då att deras sätt att beskriva sin produkt var lite av hokus pokus snack tyckte jag.Eller har du nån förklaring till hur deras avfuktningsaggregat klarar att av 450 W skapa 1,2 kw i värme.MVHMesser
Genom att sänka markens temperatur minskar man risken att mögel bildas där, så krypgrundsisolering har flera fördelar.
Citat från: Fukteliminator skrivet 29 maj 2006, 14:38:10Genom att sänka markens temperatur minskar man risken att mögel bildas där, så krypgrundsisolering har flera fördelar.Vilka nackdelar kan eventuellt finnas med att isolera marken i krypgrunden, om man bortser från tjälen?Det finns ju även en hel del teorier om vilken typ av markisolering som är bäst(Leca grus, cellplast etc.) Kommentarer kring detta?/Mosse
Varför inte helt enkelt isolera grunden på utsidan och helt enkelt göra den varmare så sker det inte någon kondensering på insidan, nu kan man även täppa till kattluckan.Du har nu en makapär i krypgrunden som drar energi om än så lite så kommer den alltid att dra energi. Så varför inte använda en lösning som inte har några driftskostnader?