0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det som du menar inte skulle funka Cougar?
Med nivåer menar jag temperaturen, och att om tanken fungerar väl att vattnet skiktar sig. Men om inte detta är en arbetstank så har jag tagit fel, det är inte omöjligt. Nu ser jag att du frågade inte om nivåerna, utan hur en arbetstank fungerar, stämmer det?
Jag kan inte se några utstick för slinga i övre delen på tanken, hur ska varmvattnet slutvärmas? (det står antagligen i tråden, men jag har missat det?)
tror ni inte att man kyler den flytande kondenseringen för "hårt" ??
Jorå, Det kommer att funka.Var tvungen att rita upp det på ett papper innan jag fick kläm på tänket.Jag brukar koppla in tekniktanken lite annorlunda och var fast i min lösning...
Skönt att höra att du också tror det kommer funka! Vore intressant om du kunde delge mig/oss & visa hur du skulle ha kopplat, gärna då med fast- & flytande kondensering i botten!
Skönt att höra att du också tror det kommer funka!
Jag kanske har skrivit det här tidigare, men då skriver jag det igen - det är ganska svårt att göra en tankinkoppling som inte funkar, utan frågan är hur bra den funkar. I Jägernäs-kopplingen ovan tex så är det en del att vinna på att låta returen gå direkt till VP, och istället ha ett avstick med grovt rör till tanken. Det beror på att även om det kallaste vattnet i tanken är längst ner så är det minst några grader varmare än radiatorreturen.