0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Självklart kan det hända särskilt om varmvattenslingorna kylt mycket, men normalfallet är att radiatorreturen är kallast, och vid 1155 skulle jag säga i princip alltid kallast.
Kul att du fått snurr på grejerna Tycker det låter som lite onödigt många starter du vet väl att du kan justera Gm för start av kompressorn brukar vara snålt ställd från fabriken.
Om du byter filändelse på loggfilen går det att bifoga den till forumet. Är lite osäker på hur systemet ska funka men Bt25 används inte så hur känner vp tempen i framledningen när kompressorn och interna cp står still ? Larmet kan komma av att det varit luft i brine vilket ger dålig cirkulation.
Loggen är så kort så den säger inte så mycket. Men visst är vp inkopplad enligt http://www.nibe.se/nibedocuments/12955/M10989-2.pdf och då ska Bt25 användas och den interna cp ska endast gå med kompressorn dvs intermitent jag gissar att den går hela tiden nu och då blir det lite fel med skiktningen. En annan grej är att vad jag förstår så ska vp mot tanken vara system nr 1 och shunten ska vara system nr 2 men jag hittar inga värden för det andra systemet nu kan det vara jag som fått allt om bakfoten har liksom hänt förut Jag skulle inte ändra Gm så länge inte allt ovan är klart.