0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det ser skakigt ut med fläkthastighet, min pump överst och din underst.Den övre orange linjen runt 150 är lufthastighet, din ser ut som att den har hjärtflimmer
Ahh, ja så kan det vara, jag loggar var 60e sekund.
Sista filen ser ut så här med frånluftshastighet och kompressorfrekvens.
adde78, vad har du för inställning på varmvattnet, dels så kan man ju köra på ekonomi, normal eller lyx, o sen så kan man ju sätta start och stopp för värmning av varmvatten.Jag kör på normal med standardvärden, dvs när Varmvatten styrande går under 45 °C så värms varmvatten tills det uppnått 50 °C på styrande, visande värdet kan vara högre, för din del så såg det ut som att varmvattnet aldrig värms över 40.9 °C och att det bara går ned 3 °C (till 38 °C) innan det börjar värmas.Har för mig att ekonomi har start 40 °C o stopp 45 °C som standard.
Möjligtvis en nackdel på sommarhalvåret då uppvärmning av huset inge behövs, då du bara har 3 °C som spann i stället för 5 °C (som var standard på min pump) att du får fler kompressorstarter, men det är säkert marginellt.Sen så kanske det tar runt 8h för vattnet att kylas ned 5 °C och när du sen skall upp till den högre nivån på em så kanske det kostar på lite mer att höja tempen, så där försvinner väl något av vinsten att ha lägre temp en viss tid på dagen.