Jag har eldat allt möjligt   i min panna och aldrig haft problem att komma upp i temperatur. Vilka av våra förslag har du testat och uteslutit?
 i min panna och aldrig haft problem att komma upp i temperatur. Vilka av våra förslag har du testat och uteslutit?
Veden jag fick var al och asp, så inga bra träslag direkt. Självklart går det att elda med det men den är inte optimal.
Innan hade jag barr och björkved och kunde hyffsat lätt få pannan till 100 grader. Men inte med denna nya ved.
Har ställt om cp men ingen skillnad.
Har själv sotat ur hela pannan utan resultat. Rensat och skrapat alla väggar kanaler osv.
Har kollat så att spjället till den tryckande fläkten stänger och öppnar. Har även rengjort fläkten.
Har lagt till en rökgasturbulator då det satt 2/3. Ingen skillnad.
Har sett att det sitter en "spiralgivare" ovanför rökgasturbulatorerna. Men den styr kanske bara tryckfläkten.
Har ställt sekundärluften åt olika håll, men har dålig koll på vad som är vad. Till vänster är skalan högre och till höger är skalan lägre. Borde vara mer sekundärluft till vänster och viceversa lr? 
Har en dragregulator som sitter på rökstosen ut från pannan in till murstocken. Den vippar och lever ibland och fastnar inte utan går lätt.
Har inte kollat på det här med varmvatten eller hur man ställer pannan "så lågt som möjligt".
Jag ställer bara ett vred framtill på pannan att fläkten ska blåsa så länge pannan inte nått 100 grader eller att rökgastempen stigit under en viss temp. 
Om jag lyckas kan jag ladda upp kort på pannan sen.
mvh