0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Väggen den isf skall stå emot är en innervägg och kan lätt isoleras innan man ställer dit pumpen, det gäller även taket mot sovrummet.Bjälklaget som den skall stå på består av gjuten sockel, måste gå att lägga emellan en grov gummimatta så vibrationer ej fortplantas i plattan.Avluften dras ut kortast möjliga väg ut genom väggen, ej genom sovrummet.Har faktiskt ett alt. till i tvättstugan, mot väggen till garderober hall och badrum (fortfarande sovrum ovanför), problemet då blir avluften, hur den skall dras.
Abuquir: Vet du vad skillnaden är mellan 1.12 och 1.15? BJohan visste tydligen att 1.15 var bättre för golvvärmesystem men jag undrar varför. Jag har både golvvärme (undervåning) och vattenradiatorer (övervåning).
moonwalk, du har nog rätt med isoleringen. Har mätt tempen som du sa och även fiskat in en termometer i alla frånluftsdon. Frånluftstempen låg på 15,8 grader i dom som kommer från krypvindarna. Jag har samma system som dig med golvvärme nere och radiatorer uppe. Hur styr du det??MVH / Tårtan
moonwalk, du har nog rätt med isoleringen. Har mätt tempen som du sa och även fiskat in en termometer i alla frånluftsdon. Frånluftstempen låg på 15,8 grader i dom som kommer från krypvindarna.