0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, du kontaktar Comfortzone, sedan måste du ha en "nollmodemskabel" och en dator, helst en lapptop av lite äldre modell som har en 9-polig D-subskontakt.Instruktioner får du med programmet./Olof
Jag har provat att laborera med dessa parametrarna och tyckte väl inte det gav så mycket. Vid ett tillfälle när jag höjt a2 till -32 sågick pumpen igång när jag låg ca 0,3 grader över inställt värde. Det var precis så jag ville ha det så att tempen inte skulle sjunka så lågt .Var mycket nöjd med detta men pumpen stannade efter ett tagoch gick sen inte igång föränn tempen låg 0,5 grader UNDER inställt värde.!!!???Det jag märkte med mina tester var att om man sänkte a1 0ch a2 (tex -1200 och -16)så gick den på hårdare när den låg närmare börvärdet.Nu står inställningarna på fabriksinställningarna men vad hjälper det....Ställde upp tempen på 22 grader och kompressorn har gått konstant i 1½ dygn men returtempen har inte kommit upp i mer än 28 grader.Är detta riktigt??? Ska det verkligen vara så?Hoppas någon kan hjälpa mig..MVH Martin
ja den stannar för avfrostning varja timme!Jag har fläkt 2Kompressor 75%ca -12 - -14 på utblåsetoch ca 2-4 plusgrader utekollade precis luftfiltret och det var väldigt smutsigt menhar ej fått något larm om smutsigt filter, tvättade det ändå.Någon aning om åtgärd Mr Frost??
Nu står inställningarna på fabriksinställningarna men vad hjälper det....Ställde upp tempen på 22 grader och kompressorn har gått konstant i 1½ dygn men returtempen har inte kommit upp i mer än 28 grader.Är detta riktigt??? Ska det verkligen vara så?Hoppas någon kan hjälpa mig..MVH Martin
hur får man isåfall bort is från förångaren?låta den stå på bara fläkt någon timme?vad orsakar is på förångaren?vad jag kan komma ihåg så stannar inte min till vid nollan.
kollade avfrostningen idag och det kom vattenhela tiden (mest mellan +1 - +6) och det slutade droppa vid 13.Tempen skenade dock inte efter detta utan gled sakta upp på 16 och blev där. Kan det finnas mer is ändå??När min kompressor går igång då marscherar den snabbt ner på ca -9 - -10 grader( på några minuter) sen går den sakta ner till ca -15 - -17.Kan det vara någon vägledning tro?