0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dåligt argument ?på vilket sätt ?Du får gärna förklara hur du tänker.
Tycker Daikin gör ett bra intryck här på forumet och försöker vara så opartisk det går vilket antagligen inte är så enkelt om man jobbar på ett av branschens tillverkare.
Det rimmar inte riktigt, kasta er istället över alla som medvetet myglar med djupet och låter kunden ta smällen.
Övervägande del bvp som säljs är ju on/off och det ligger därför i sakens natur att de pumparna har fler anhängare än inverters för det men själv handlat är ju "bäst".Jag hade för övrigt en intressant diskussion med en bekant som köpt sig en G3:a och retade han (medvetet) för att Thermian gav sämre SCOP än min Daikin 4,8 vs 5,0. Nej då det gjorde den inte alls för hans pump har ju HGW och med den funktionen så är ju Thermian bättre än Daikin. Ok svarade jag och bad han visa mig testet som visar på det han just sagt,,, förbannad är bara förnamnet på reaktionen som var ganska väntad.
glad att tröskverket står på plats
Låter en tyst pump så mycket? Vi kommer inte skvallra för Daikin vad du svarat i denna tråd...
2,5kw ~ kylskåp.13kw ~ nyätet belåtet lejon.
F-n vanliga on/off pumps leverantörer minskar borrdjupet för att hålla nere offerterna i pris och det tas av folk på forumet med något slags jämnmod fast det är rejält oseriöst och vilseledande. Daikin hävdar med bra på fötterna att en inverterpump klarar lite grundare brunn än on/off och blir atackerad från alla håll. Det rimmar inte riktigt, kasta er istället över alla som medvetet myglar med djupet och låter kunden ta smällen.
Jodå, och dom som borrar för grunt har alltid blivit attackerade på detta forum.Jag köper att en inverterpump inte behöver lika djupt borrhål som en on-off, men inom rimliga proportioner. Bara för att man sätter i en inverterpump så upphävs ju inte fysikens lagar, energin ska upp ur berget.De uppgifter TS hade fått om borrdjup på de olika offerterna skiljer helt enkelt FÖR mycket (185m mot 90m)
Fråga till DaikinFörsöker hålla den så enkel som möjligt.Om du behöver detaljer, kan vi antaga det Roland skriver7KW effekt behov och värme+varmvatten behov på ca 20.000kWhOch jämföra mot Nibe F1226 8kW a 43kkr.Och normal berg i Västra Götaland.I övrigt vill Jag inte lägga mej de teoretiska diskussionerna om frysning, VP-dim, DUT, borrdjup osv. Jag vill bara ha ett exempel och försöka fatta pengarna för mej.Tack