Helt fel vet jag inte men jag skulle sätta den före tanken fast efter bypassen så den känner tempen hela tiden oavsett om bypassen är öppen eller stängd. Med nuvarande placering så hamnar gradmin på 100 vilket är max under ca 1 timme efter värmekörning och då räknas inte gradminuter korrekt samt att bt25 inte riktigt verkar känna framledningen det är ju enkelt att flytta givaren och köra en ny logg men se till att den har bra anliggning mot röret.
Om BT25 sätts 'före tanken men efter bypassen' torde det bli snarlikt som att inte ha ngn extern tempgivare alls

Som den är inkopplad nu kan man låta UKV:n simulera en utökad intern tank och således göra att antalet start/stopp går ned. Att gradminuterna hamnar på max (dvs 100) under en tid är kanske inte optimalt, men vet inte vad den praktiska konsekvensen blir

Kan man öka det maximala antalet gradminuter (typ från 100 till 400) för att kompensera för den 'utökade interna tanken', och på så sätt hamna rätt med gradminutberäkningen?
-----------
Tittade under menu 5.1.1 och såg inställning för vv;
* start temp normal (45)
* stopp temp normal (51)
* stopptemp per höjning (55)
Givet inställning ovan, betyder det att vv kommer värmas till 55 för att sedan gå ned till 45 (och så pendla mellan dessa värden)... det skulle isf sätta åtsidosätta 'stopp temp normal'?
Om så är fallet förstår jag nog inte hur 'stopptemp per höjning' är tänkt att användas...