0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
FTX ca 20 000:-Detaljer, rör, böjar, don, mm ca 10 000:-Arbetskostnad rita, montera, mäta ca 20 000:-Allt mellan tumme och pekfinger
Ewald, http://www.soliduct.com/ventilationsbyggsats-ftx-100-140m/p-1877.htmdet är ett ställe där man som privatperson kan handla. Kanske inte det absolut billigaste men mycket lättsamt för en amatör.
Det ebay-aggregatet är ju inget centralt aggregat utan ett rums-ftx liknande Mitsubishi q-vent...
Jag tror att han reagerade på att du länkade till ett FTX-aggregat som egentligen inte är ett FTX-aggregat, i vart fall inte av den typ vi här resonerar.Dessutom ytterligare en obegriplig länk till en tysk sida... för oss svenskar.Otroligt dyrt dessutom för att vara ett enhetsaggregat.
I kursen jag läser just nu rekommenderas ett system där luften tas in i sovrummen, vardagsrum eller arbetsrum och tas ut i badrummet, köket eller toaletten.Det allt ska ske via en central anläggning.
Ja, det är ett rumsaggregat med värmeåtervinning. För större rum ....
Mitt är enligt detta. Frågan är ju då de trösklar som finns i badrummet. Enligt ventilationsritningen skall inga trösklar finnas eftersom luft skall in till rummet under dörrspringan, men mattläggaren sade att det måste vara tröskel.