0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, om aggregatet finns billigare i Sverige kan du gärna länka till platsen där man kan köpa det .... sa att jag sen enkelt kan hitta företaget när jag behöver ett ....... förresten:I befintliga hus/ bostäder kan det vara ett problem att dra in rörsystem osv.Här väljer man ofta ett system som jag länkade till ... problem kan det bland annat finnas med ljud osv.
@ RickardVill du inte skriva länkar i forumet kan du gärna skicka en länk till pm
Ja, de där aggregaten är inget för ett egnahem om man inte är döv så man struntar i buller. Detta är också anledningen till att vi som regel inte menar den där typen av aggregat när vi talar om FTX-aggregat.Visst, det kan fungera som en prismässigt överkomlig lösning om det är mer eller mindre omöjligt att installera ett riktigt FTX-system, men det blir ju aldrig bra, inte i ett egnahem.
@ RickardJag letade bara snabbt pa ebay.Du kan gärna skicka länkar till svenska företag.Vet bara att det finns en del i Sverige, IVT t.ex. ... fläkt Woods eller Östberg och andra har dock aggregat till större anläggningar.
För att vara tydlig, de där enhetsaggregaten i vägg är INTE nice, som ämnesrubriken säger.
Det första man hittar på google med sökningen "ftx aggregat" har redan billigare aggregat och kompletta paket, som säkerligen är bättre testade i norden än vad de tyska aggregaten är.