0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Räcker ett borrhål på 190m till en 10kw pump nu då?Det är väl nåt svammel om lambdavärden i hålen eller liknande. Jag vet att det är kvartsit i berget men vet inget om grundvattenflöden/höjder. /Christer
Jao men det blir nog lite päron och äpple över den Tommy även en det är intressant att se dina siffror! /Christer
Vad har du för framledningstemp & brinetemp efter några kalla dygn GV eller radiatorer?
Varför välja ?
Vi har endast raddar, tror att det blev 15st.Brine har som varit lägst 0 grader (-4 ut), men är beräknad på -1 vid DUT, så jag tror att den kommer sjunka lite. Normalt har jag brine in 1C och ut -3C. Den högsta framledning som jag sett är nära 50C, tyvärr så visar inte ThermIQ max (eller?), utan något annat värde, det högsta dygnsvärde jag har är 42C.Alla värden är faktiskt från igår Men nu kommer vi till disclaimern, vi har satt in sakerna i november - så driften är kort och kunskapen låg. Ta mina siffror för bara en info i mängden. Skulle skämmas illa mycket om du behöver en 10kW men valde 8 ist på mina siffror