0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Är du säker på att det gäller alla HE9/12 eller är det vissa serier från ett visst datum?
Hmmm... "Tiden" får nog utvisa vad som är "boven i dramat"... Ni har säkert sett mina bilder på hur en HE9-a KAN se ut - uschusch. Det är bara det att efter min totalavfrostning, genom avstängning, så har ingen påisning visat sig. Endast normal påfrostning kan påvisas, m.a.o. bra. Vore intressant att forska i om vi hade en onormal hög luftfuktighet för några veckor sedan, flertalet verkar ju ha påtalat problemen just under november månad. På en annan "tråd" kan vi se hur en viss maskin avfrostar i periodiska cykler för att helt plötsligt ta "långlunch" för att därefter börja avfrosta igen. Är kanske det som kallas att ett system "hänger upp sig"? Senaste 2-3 veckorna har min maskin fungerat utmärkt, men har ändå pratat med installatören som lovat återkomma med en "kretskortslösning" framöver. HälsningarLasse
Har fått min he9 "fixad" nu, och vid temperaturer över -10 så funkar den jättebra, dom verkar ha ändrat endel på varvtalen för pumpen går lugnare, den drar inte lika mycket ström och luften som kommer ur den upplevs då av mig som varmare. MEN jag har upplevt en kraftig försämring på pumpen när det är kallare än -10. Förr så klarade jag mig till -15 utan stödvärme men nu så måste stödvärmen in redan vid -10 för avfrostningarna verkar gå på tid redan vid -10 nu istället för vid -20 som det var innan kretskortsbytet. Så enligt min åsikt så har pumpen blivit sämre efter kretskortsbytet än vad den var innan (innan var jag rätt nöjd). Är det nån mer här som bytt styrkort som upplevt samma sak?