0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag håller tyvärr med dig, men märk väl att det bara gäller luft/luft-värmepumpsforum.Alla andra forum håller sig relativt seriösa.Kan någon förklara varför det förhåller sig på detta vis (och vad man skall göra åt det) skulle jag bli glad.
Gäller Sverigepumpen HE9/HE12, Komfort (med värmekabel) och Sverigepumpen Exklusiv (Specialbyggt tråg)
Har den problem med avfrostningen?
Citat från: vpgr skrivet 06 december 2005, 20:55:30Citat från: gäst skrivet 06 december 2005, 18:00:40Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.MvhTomasKinnan tar ansvar för dom värmepumpar som vi har sålt. Att det har tagit c:a 3 veckor från att felet uppdagades till att vi redan åtgärdar och har åtgärdat dom värmepumpar som finns ute tycker vi att det inte är särskilt lång tid.MVHKinnan AB
Citat från: gäst skrivet 06 december 2005, 18:00:40Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??Förstår inte varför Kinnan ska ha en eloge ?De är ju ändå generalagent, och måste ta sitt answar precis som alla andra som säljer till slutkund.Detta problem har ju faktiskt varit känt ett par veckor, så att göra ett inlägg först idag är knappast vad som motiverar en eloge.Självklart så skall man ta ansvar för det man säljer.MvhTomas
Dock en eloge till Kinnan som tar sitt ansvar, hur blir det med alla pallar som krängts av sidoimportörer??
Jag installerade en HE9 .sk fulpump i september ....... Min pump är importerad från Finland, kanske Panasonic har olika fabriker
Country of Assembly Malaysia Operating Temperature Range - Minimum (degrees C) -5
Citat från: Skorsten skrivet 12 december 2005, 18:34:37Country of Assembly Malaysia Operating Temperature Range - Minimum (degrees C) -5Japp så står det överallt jag sett också: minimum operating temperature = -5Detta gäller även TE9.Vet faktiskt inte hur man skall tolka det, kan ju vara annan programvara i de länder man kör den främst i kylläge...Made in Malaysia stämmer också.Jag skulle tro att de diffar på flera punkter från de pumpar som levereras till norden men konstigt att de har samma beteckning.Ett exempel: http://panasonic.com.au/products/details.cfm?objectID=2992