0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nogon som på ett enkelt sätt kan övertyga mig om att CE50:n är ett bättre val och att det högre priset kan motiveras.Tack!
Citat från: Hamilton skrivet 04 februari 2009, 13:19:17Nogon som på ett enkelt sätt kan övertyga mig om att CE50:n är ett bättre val och att det högre priset kan motiveras.Tack!Jag tycker att de vanliga FLVP är som "bättre elpannor" så har du inte råd köp en vanlig elpanna för 10000:- och VVB istället...De vanliga FLVP är ingen bra lösning på det sättet att kompressorn i de är för klen, det är alltså elslingan måste vara på nästan hela tiden....
Citat från: Gaaaz skrivet 08 februari 2009, 09:59:02Citat från: Hamilton skrivet 04 februari 2009, 13:19:17Nogon som på ett enkelt sätt kan övertyga mig om att CE50:n är ett bättre val och att det högre priset kan motiveras.Tack!Jag tycker att de vanliga FLVP är som "bättre elpannor" så har du inte råd köp en vanlig elpanna för 10000:- och VVB istället...De vanliga FLVP är ingen bra lösning på det sättet att kompressorn i de är för klen, det är alltså elslingan måste vara på nästan hela tiden....jag har å andra sidan en kompis som bor i ett kubiskt trähus på 170 kvm, 2-plans, golvvärme. 240 mm isolering i väggar utan köldbryggor, 500 mm i tak. Inga jättefönster. Han har en FLVP fr ivt 8 år gammal. Ger 2 kw i uteffekt värme. Han har också normal kakelugn som han eldar 2 inlägg max per dygn. 20 gr inomhus.När det var som kallas minus 15 nyligen så klarade han värmen precis utan elpatron
Guran 54Hur kom du fram till dessa värden?MvhJocke
Hej Guran 54!Menar du M1, a1? Du skriver M=32 men den är 0.3 MWs/K enl manualen för radiatorerMvhjocke