0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, jag är nybliven medlem, hittade detta forum när jag sökte fakta om frånluftspumpar inför ett byte.Vi har idag en gammal (18 år) Aquaes 480 som uppvärmning, den börjar nu närma sig slutet av sin livslängd, överlever den bara vintern blir det ett byte när utetempen är lite behagligare.Comfortzone pumparna verkar vara ett mycket intressant alternativ, är det någon som bytt ut just en Aquaes 480 mot en Cz och kan ge en recention av resultatet??.....
det blir 10 Fresh TL98P vilket innebär 9,8 l/sekund = 98 l/sekund = 352 kbm/timmeEnl CE65 data behöver den 220-340 kbm/timme vilket torde räcka.Eller är ngn av annan mening?
HejJockerock! Varifrån har du fått att en Comfortzone behöver mer luft än andra pumpar? Det är ju normenlig ventilation som gäller oavsett pump.
Kanske räcker en vanlig FLVP för några tiotusen mindre än CZ?
Oj vilken lång tråd att plöja igenom....Jag står och väljer mellan en Nibe 640P och denna CE50.Det finns ju för och nackdellar med alla men diskussionerna har varit minst sagt livliga kring CE50:n.Nogon som på ett enkelt sätt kan övertyga mig om att CE50:n är ett bättre val och att det högre priset kan motiveras.Tack!