0 medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Jag får nog tillstå att jag inte vet om man sätter Cirkv till 45°, så skall man få det, Om det finns någon annan som kan upplysa mig om detta vore jag tacksam.
Rickard:Det är inte att 2 timmar några gånger i veckan som en torktumlare går skulle kosta så mycket i förlorad energi, problemet för mig verkar vara att systemet får felaktig tempinfo i .o.m. att givaren sitter i frånluftrör, så den stänger áv sig fast värmetillförsel fortfarande behövs så golven blir kalla.Rumsgivare av universaltyp borde väl vara simpla att tillverka eller inportera in från asien, 99% av samtliga har en gemensamt tillvägagångssett, bara att dom har olika motstånd i sig 0,15Ohm eller 00,2 ohm o.s.v, borde vara en enkel match att moddifiera dessa eller bara apa efter så man kan få vilken längd man vill och e.v med trådlös styrning.Och vilka åtgärder ska man kräva av tillverkaren vad gäller ojud, för han borde ju inte heller vilja höra av människor som sätter både stenullsskivor & spec-fötter samt klär inre plåtdetaljer med asfaltsblymattor.Hur har täby/tillverkaren sett på dessa klagomål ?, har dom åtgärdat några av dom eller åtminstånde reducerat problem sedan 2004 när dom kom ?Skulle jag i mitt välisolerade hus ha nytta av 2 stycken accank om 500Li kombination med en CE65, där en fungerande som varmvatten men slinga i botten & en på golvvärmen som kanske också kunde stödjas med en slinga från kaminen.?Vad tror ni experter studs eller
Hej allaJag håller på att bygga 170 kvm + 90 kvm källare d.v.s 260 kvm, takhöjden blir 4,70 i nock och 3,1 vid väggliv, källarplanet blir 2,5.Markplan byggd i 400mm lättbetong med 550mm isoleringen i tak & källaren byggd i 290mm leca samt 100mm isodrän bjälklag 300mm cellplast.Jag har golvburen golvärme 20mm slang upnor, 9 slingor uppe och 5 nere fördelat på 3 fördelare.Har varit mycket intresserad av CZ modeller tidigare då men nu efter att ha läst samtliga 59 sidor så vet jag inte längre ?.Väldigt många % av köparna verkar rent av mycket besviken på ljudnivå på 2 punkter, och att man ska behöva åtgärda en helt ny pump som är typ dyrast på marknaden med ljudreducerade åtgärder tycker jag verkar sanslöst, då det borde vara gjort av tillverkaren för dessa pengar en pump betingar.Lägga rockwool skiva bakom/under, beklä plåtdetaljer med asfaltblymatta mm, katastof !!!Sedan alla inlägg om problem att få tillräcklig värme i huset gör mig riktig orolig, det är ju den grundläggande uppgiften pumpen har.Sedan att tillverkaren verkar ge avkall på kvalité vad gäller komponentval, det inger för mig i alla fall inget förtroende vad gäller märket CZ.Kompatibeliteten med trådlös givare finns inte, sedan har dom tydligen också tillverkat pumpen så den behöver en "speciell" givare som bara kan köpas på CZ.Sedan att torktummlare som för övrigt finns i alla villor totalt slår ut givaren som är inbyggd i frånluftsröet, och i.o.m det slår av pumpen tycker jag känns riktigt ogenomtänkt, det måste finnas bättre sett att styra pumpen på och det borde vara standard.Hur ska jag göra ?, kan jag ändå totalt sett lita på att jag blir nöjd med en ny CZ ?, och i så fall ska jag då välja en CE65 med 2 stycken 500l acctankar,så jag både kan fylla stort badkar samt lagra varmvatten för golvslingorna, jag har förberett med prisolrör 15mm t & r för att kunna värma vatten i samband med eldning/tillskottsvärme i kaminen/eldstaden ?MvH Jawen