0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Förbrukad finns inte utan en extern mätare ska till, finns att köpa i web-shopen här. Antal starter finns väl under meny 6,7,B2 kanske är olika beroende på vilken mjukvaruversion du har.Jag ligger på 13 starter per dygn efter 20 månaders drift och säkert minskar den siffran lite om jag läser av på nytt i vår./C
Tack där hittade jag den, har haft 36 starter per dygn. Vad bör det ligga på. Varför tror du dina sjunker?
Antal starter finns väl under meny 6,7,B2 kanske är olika beroende på vilken mjukvaruversion du har.Jag ligger på 13 starter per dygn efter 20 månaders drift och säkert minskar den siffran lite om jag läser av på nytt i vår./C
Du har troligen för hög kurva och strypande termostater som gör att det inte går just nåt flöde i värmebärarkretsen.Det gör att kompressorn startar och stannar ofta.Öppna alla termostater fullt och justera kurvan för en lagom innetemp.
Då är grundproblemet att du har för dåligt flöde i värmekretsen. När VP'n startar går det varma vattnet via bypassen direkt tillbaks till VP'n så att den stannar igen.Gjorde installatören nåt mer än satte dit en bypass? Har du nån extra cirkulationspump i värmesystemet?