0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sådärja!!!!Nu är Daikin evolution bergvärmepumpen installerad och igångkörd. Värmen kom som ett brev på posten nu när det börjar kyla på (bor ju då i Umeå). Har haft den igång sedan igår och är mkt nöjd speciellt med ljudnivån hittills…någon annan som har en sånhär eller? Vet att denna är bland dom första ut...
Äntligen!! Roligt att höra att du verkar nöjd. Vilken effekt har den legat på ungefär? Pendlar den mycket eller ligger den hyfsat stabilt på en effekt? Vad tycker du om manöver-panelen?Visar den COP i realtid och vad visar den nu? Lite avundsjuk, har dragit ut på mitt beslut och om jag beställer idag så får jag den först installerad i januari...
Grattis Holmgren, kul att du är positiv.Glöm dock inte bort en sak: det är bara en värmepump! Använd din tid till att umgås med familjen och läs de roliga lapparna från elbolaget.Med vänlig hälsning,Daikin
Absolut jag lovar men.....de ä ju så intressant! !!!
Ja, då är jag med, men jag tänker inte sluta komma med följdfrågor för det ;-) Är det från den första starten eller den senaste? Eller enklare uttryckt: nollställs mätarna vid strömavbrott eller ser jag förbrukningen och produktionen för pumpens hela livstid?Du nämnde tidigare att man kan ansluta en extern elmätare till pumpens styrenhet om man vill. Men går det möjligen att gå den andra vägen, dvs kan jag få ut signalerna från pumpens egna mätare så jag kan använda värdena själv? Då skulle problemet med loggning vara löst.
Sitter och skummar igenom Bruksanvisningen för manualen. Men brödsmulor? Syftar ni på någon svensk översättning av "Cookies"?
Uppdaterad info: energiförbrukningen och produktionen visas dels månad för månad samt för helåret.Informationen är dessutom uppdelad på VV och husvärme.MvhDaikin
Nogrannheten kan jag inte bekräfta exakt men jag har hört siffror under 5%