0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Menar du verkligen att husbilar som säljs i Sverige är klimatanpassade på ett annorlunda sätt än de som säljs i Tyskland?Det får du allt bevisa, jag är mycket skeptisk.
Behovet av service och reservdelar minskar väl inte för att man köper bilen via en renodlad importör/säljare? Utvecklingen jag ser framför mig är att de kombinerade återförsäljarna/märkesverkstäderna försvinner till förmån för renodlade serviceverkstäder. Den trenden syns ju redan i dag på bilsidan, där man, tack vare EU, inte längre kan tvinga konsumenterna till märkesverkstäderna med bättre konkurrens och lägre priser som följd.
Nu finns det ju mycket Fiat transportbilar i Sverige, typ Iveco och Ducato. Det funkar bra, de är pålitliga bara man sköter servicen med olja o kamrem.
Jepp, jag är säker på att sköter man maskinen och servar den gärna bättre än serviceintervallen påpekar så håller det bra! Fråga Joka hur oljan såg ut på oljestickan i min Ducato jag visade honom, den hade gått strax över 200 mil då, totalt har den gått över 11000 mil. han blev häpen över hur ren oljan var. Den hade börjat mörkna liite. Min motor är nog bland de renaste motorerna invändigt med de egna serviceintervallerna jag använder mig av... Köper man oljor i lite större förpackningar än de brukliga (4l) så äär det Billigt att serva sina maskiner. Glöm aldrig kamremmen, den är också billig att byta, kostar några hundralappar bara...
Säger du att Colten klarar sig utan kamremsbyte så har du förmodligen kamkedja? Då är det viktigt att sköta oljan, så att kamkedjan mår bra. Det är dyrare att byta kamkedja än remmen.. Eller så har du kamrem och säger som du gör, och då får jag inte ihopet.