0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är mycket som kan skilja på en svensksåld husbil och importerad, generatorstorlek, och inte minst vevhusventilationen, uppvärmningen, det bör man vara observant på! Det kan kosta ett motorhaveri..
En bekant till mig sa att det i vissa bilar inte ens är centralvärme, bara någon form av värmefläkt.Jag vet att det var skillnad på de bilar jag importerade från danmark, sätesvärmare saknades t.ex., stereo likaså.
Stereo är väl ett tillbehör man beställer, sen kanske knappen för sätesvärmning inte finns i bilar som säljs söderöver, men jag tror nog att själva värmaren sitter på plats och är relativt enkel att koppla in.
Toyota gör 1 bil i flera färger/ utrustningspaket. Alla toyota för skandinavien och ryssland kommer till malmö och upp/nedgraderas där. Har man beställt läderklädsel så tas tygstolarna ut, skärs i sönder och slängs. Har du beställt finare läder så händer samma sak med orginalläderstolarna. Stereo, ac mm allt som inte ingår i orginalutrustningen eftermonteras och slängs. Allt gjort av inhyrd personal som arbetar med minsta möjliga lagliga lön.