0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Var är de påhittade inläggen?!Jag har sett väldigt lite av den varan på detta forum.Tar du bort de misstänkta så snabbt?
Citat från: boisare skrivet 19 november 2005, 13:04:09Richard: Jag tror inte det bara beror på att huset är välisolerat. Det kräver ju en del av pumpen för att sprida runt värmen i huset. Vädret i södra skåne i närheten av kusten kan vara ganska blåsigt och fuktigt så jag tror att ett hus i vår storlek kräver en kraftigare pump för att klara av det.Det verkar faktiskt som om många stirrar sig blinda på priset när de köper en ny värmepump. Många borde nog fundera på att köpa en pump som är lite större och betala lite mer. De pengarna får man ju igen i det långa loppet, eller hur? Återförsäljarna borde ju informera köparna om det, tror det är många som snålar och sen märker att pumpen inte räcker till som de trodde och ev har blivit lovade av försäljare.
Richard: Jag tror inte det bara beror på att huset är välisolerat. Det kräver ju en del av pumpen för att sprida runt värmen i huset. Vädret i södra skåne i närheten av kusten kan vara ganska blåsigt och fuktigt så jag tror att ett hus i vår storlek kräver en kraftigare pump för att klara av det.Det verkar faktiskt som om många stirrar sig blinda på priset när de köper en ny värmepump. Många borde nog fundera på att köpa en pump som är lite större och betala lite mer. De pengarna får man ju igen i det långa loppet, eller hur? Återförsäljarna borde ju informera köparna om det, tror det är många som snålar och sen märker att pumpen inte räcker till som de trodde och ev har blivit lovade av försäljare.
Citat från: Mike skrivet 19 november 2005, 18:02:52Var är de påhittade inläggen?!Jag har sett väldigt lite av den varan på detta forum.Tar du bort de misstänkta så snabbt?Idag har jag förmodligen redigerat bort 4-5 länkar till hemsidor som säljer värmepumpar, inläggen är gjorda av gäster, typ inlägg ett.Varför skriver man ett inlägg där man utförligt skriver var man köpt sin värmepump, till vilket pris. Och vilket telefonnummer man skall ringa för att göra ett klipp?Sen skriver man att man är nöjd. I sitt första inlägg i forumet...Jag har nog raderat/redigerat 50 - 100 liknande inlägg det senaste året. Nästan alla i luft/luft-värmepumpsforumet.Och ja, jag plockar nog oftast bort dem ganska fort.
Till Rickard: Min tanke när jag startade tråden var absolut inte att smutskasta märket Panasonic.
Det intressanta är väl att det är Thosibaägare som hoppar på Panasonicägare. Eftersom så många fler har Panasonic installerad i stället för Toshiba så måste det nästan vara någon form av p*nisavund Det konstiga i kråksången är att det är även Toshibaägarna som klagar på Panasonic inte Panasonicägarna själva... Ett solklart fall för salige Sigmund Freud i alla fall
Om ni tycker att jag har "hoppat på" Panasonicägare med mitt första inlägg så tror ni helt fel. Jag bara refererade till de relativt många trådar som jag har läst ang Panasonic och drog min egen slutsats. Vi har väl ändå yttrandefrihet i Sverige eller? Men om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt, inte min mening.
Rickard, du kan väl lägga upp lite nya underavdelningar under L/L? Jag vill att de skall heta Toshibaproblem, Nordic Air problem osv. Obs ingen smiley - seriöst. Jag är faktiskt lite irriterad på att läsa om en massa problem i det "allmänna" L/L forumet, det går liksom inte låta bli att läsa, och engagera sig i.Som man sen får en massa mothugg för. I stället för hur man t.ex. kan sätta upp pumpen på snyggaste sätt, hur placera fjärrkontrollen bäst, vilka vinklar är bäst för att optimera utblåset, dra elen till pumpen optimalt osv. /hej